پورتال جامع آموزش زبان انگلیسی Learn English Online

English language learning website
پورتال جدید آموزش زبان انگلیسی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی
پنجشنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۴، ۰۶:۲۹ ب.ظ

تافل اینترنتی چیست؟

آزمون تافل (TOEFL) توسط سرویس سنجش تحصیلی (ETS) دانشگاه پرینستون (Princeton) برگزار می‌شود. این آزمون، مهارت در بخشهای شنیداری، گفتاری، نوشتاری، و درک مطلب انگلیسی را مورد سنجش قرار می‌دهد و برای پذیرش در دانشگاههای امریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد. نمره کسب شده در این آزمون جهت پذیرش در این دانشگاهها به مدت دو سال دارای اعتبار می‌باشد.
این آزمون در اواخر ۲۰۰۵ معرفی شد و به میزان قابل توجهی جایگزین دو نوع دیگر «مبتنی بر کامپیوتر» و «مبتنی بر کاغذ» گردید. این آزمون ابتدا در کشورهای آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان و ایتالیا برگزار گردید و از سال ۲۰۰۶ به کشورهای دیگر نیز بتدریج راه یافت. در این نوع آزمون شرکت‌کنندگان بایستی در تاریخ‌های مشخص شده در محل حوزه آزمون حضور پیدا کرده و از طریق اینترنت آزمون را برگزار کنند.
این آزمون هر ماه چند بار برگزار شده و داوطلبان آزادی عمل بیشتری در انتخاب تاریخ آزمون دارند.
بخشهای مختلف تافل اینترنتی
بخش درک مطلب (Reading):
بخش درک مطلب در تافل iBT خیلی با نسخه کامپیوتری آن (CBT) تفاوت ندارد. این بخش از سه متن آکادمیک تشکیل شده است که به دنبال هر کدام چندین پرسش مطرح می‌شود. هر کدام از این متن‌ها حدوداً از 650 تا 750 کلمه ساخته شده‌اند. نوع سؤالات نیز ترکیبی از نوع سؤالات موجود در تافل کامپیوتری (CBT) و انواع جدیدتری از سؤالات است که در آن شرکت کنندگان باید جدولی را پر کنند یا یک نتیجه‌گیری روایی را تکمیل نمایند. به بخش درک مطلب (Reading) دو ویژگی اضافه شده که یکی فهرست لغات و دیگری یک گزینه تجدید نظر (review option) است. «فهرست لغات» به داوطلب این امکان را می‌دهد که معنی کلمات کلیدی موجود در متن را بیابد و با «گزینه تجدید نظر» (یا review option) می‌تواند در پاسخ‌ها تجدید نظر کند.
بخش شنیداری (Listening):
بخش شنیداری آزمون تافل توانایی داوطلب را در درک مکالمات انگلیسی- آن‌گونه که در آمریکای شمالی صحبت می‌شود- ارزیابی می‌کند. بخش شنیداری آزمون تافل اینترنتی (iBT) هم خیلی با نسخه کامپیوتری آن (CBT) متفاوت نیست. این بخش از دو مکالمه و چهار سخنرانی درسی همراه با پرسش‌های متعدد تشکیل شده است.
بخش نوشتاری (Writing):
این بخش از آزمون، توانایی داوطلب را در به کارگیری «نوشتن» جهت برقراری ارتباط در یک محیط دانشگاهی مورد سنجش قرار می‌دهد. این بخش خود به دو قسمت تقسیم می‌شود:
قسمت تلفیقی (integrated) و قسمت مستقل (independent) که تایپ کردن هم برای هر دو قسمت ضروری است.
در قسمت تلفیقی داوطلب باید در ابتدا متن کوتاهی را بخواند (250 تا 300 کلمه) و سپس به یک نطق مرتبط با متن گوش دهد. بعد از آن باید با استفاده از اطلاعاتی که از متن و سخنرانی به‌دست آورده‌ به یک پرسش پاسخ دهد. 20 دقیقه فرصت داده می‌شود که داوطلب پاسخ خود را که باید بین 150 تا 225 کلمه باشد، بنویسد. اما قسمت مستقل (independent) بخش نوشتاری، مشابه بخش نوشتاری آزمون کامپیوتری تافل می‌باشد؛ در این قسمت 20 دقیقه فرصت داده می‌شود که انشاء کوتاهی در حدود 300 کلمه درباره یک موضوع خاص توسط داوطلب نوشته شود.
بخش گفتاری (Speaking):
این بخش جدید از آزمون تافل دارای شش تکلیف (task) می‌باشد که دو تکلیف آن به صورت مستقل (independent) و چهار تکلیف به صورت تلفیقی است.
بخش گفتاری آزمون تافل دارای قسمت‌های زیر است:
دو تکلیف مستقل (independent) درباره موضوعات معمولی و آزاد:
شرکت‌کنندگان باید با استفاده از دانش و تجارب شخصی خود در مورد موضوع خاصی توضیح ‌دهند.
دو تکلیف تلفیقی (integrated) بر اساس خواندن و شنیدن:
این تکالیف شامل یک متن کوتاه و یک صحبت کوتاه می‌باشد. شرکت کنندگان باید اطلاعاتی را که از این دو طریق به‌دست می‌آورند، با هم تلفیق کرده و در پاسخ خود به‌کار گیرند.
دو تکلیف تلفیقی بر اساس شنیدن یک سخنرانی یا گفتگوی کوتاه:
شرکت کنندگان باید نکات کلیدی موجود در آنچه که می‌شنوند را به‌طور خلاصه در پاسخ‌هایشان ارائه دهند.
مدت پاسخ‌گویی به هر کدام از تکالیف از 45 تا 60 ثانیه متغیر می‌باشد.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۱۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی