پورتال جامع آموزش زبان انگلیسی Learn English Online

English language learning website
پورتال جدید آموزش زبان انگلیسی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی
پنجشنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۲۳ ب.ظ

ترجیح دادن/بیشتر دوست داشتن در انگلیسی

ترجیح دادن/بیشتر دوست داشتن در انگلیسی

.
Coffee or tea?’ ‘I'd prefer tea, thanks
چای یا قهوه؟ من چای رو ترجیح میدم، سپاس
(prefer something)
.
I much prefer jazz to rock music.
من موسیقی جـَــز رو به راک ترجیح میدم./ جز رو بیشتر دوست دارم.


I would prefer it if you didn't tell anyone.
دوست داشتم/ترجیح میدادم (اگر)به کسی نمیگفتی
.
A local firm is to be preferred.
یه شرکت محلی ترجیح داده میشه/ بهتره
.
I prefer my coffee black.
ترجیح میدم قهوه ام سیاه باشه/ غلیظ باشه
.
The donor prefers to remain anonymous.
اهدا کننده ترجیح میده که ناشناس بمونه
(prefer to do something)
.
I prefer not to think about it.
ترجیح میدم بهش فکر نکنم.
.
Would you prefer me to stay?
ترجیح میدی که من بمونم؟
(prefer somebody/something to do something)
.
I prefer playing in defence.
ترجیح میدم در دفاع بازی کنم
(prefer doing something)
.
I would prefer that you did not mention my name.
ترجیح میدادم/بهتر بود که نام من رو ذکر نمیکردی
Prefer that=Formal form
.
I’d prefer to go by myself.
ترجیح میدهم که خودم بروم
.
Which do you prefer?
کدام را ترجیح میدهی؟
------
نکته: اشتباه رایج:
در این مورد دقت کنید که جمله زیر به دلیل استفاده از Than کاملا" اشتباه است.
She prefers books than magazines.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۲۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی