پورتال جامع آموزش زبان انگلیسی Learn English Online

English language learning website
پورتال جدید آموزش زبان انگلیسی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی

عبارتهای کاربردی برای ابراز بی اطلاعی و ندانستن در انگلیسی

.
البته از ما ایرانی ها بعیده، چون اکثر ما "نمی‌دونم و بلد نیستم"، نداریم کلا"؛ بگذریم.
عبارتها و جمله های زیر به نوعی، تلویحا" یعنی نمی‌دانم!
.
Donnu
عامیانه و غیر رسمی: مخفف I don't know
.
How should I know?
چطور باید بدانم؟
.
Don’t ask me!
از من نپرس
.
Search me!
بیا من رو بگرد
.
I’m not a mind reader.
من که پیشگو نیستم
.
Who knows?
کی میدونه؟
.
I don’t have that answer.
پاسخش رو ندارم
.
If only I knew that!
اگه میدونستم، چیییی مییییشد
.
I’d also love to know more about that!
من هم دوست دارم در موردش بیشتر بدانم
.
I don’t know, but maybe someone else does.
من نمی دانم اما شاید دیگری بداند
.
Sorry, I can't help you there.
متاسفم در این مورد نمیتونم کمکت کنم
.
I don't know anything about this.
من هیچ چی در این مورد نمی دانم
.
I don't know the first thing about this/
من چیزهای اولیه رو هم در این مورد نمی دانم
.
Don't ask me.
از من نپرس
.
What are you asking me for?
از من چی داری میپرسی؟
.
How should I know?
من چطوری باید بدانم؟

I have no idea
ایده ایی ندارم/ نظری ندارم
.
I haven't the faintest idea
حتی ایده ی مختصری هم ندارم
.
I haven't the foggiest idea.
ایده ی / نظر نزدیکی به موضوع، ندارم
.
Your guess is as good as mine.
حدس تو هم مثل منه/ تلحویحا" نمیدونم
.
I haven't got a clue.
سرنخی ندارم

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۸/۲۸

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی