پورتال جامع آموزش زبان انگلیسی Learn English Online

English language learning website
پورتال جدید آموزش زبان انگلیسی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی
پنجشنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۶، ۰۸:۲۰ ب.ظ

بیان علاقمندی و عدم علاقمندی به چیزی در انگلیسی

بیان علاقمندی و عدم علاقمندی به چیزی در انگلیسی

.
برای بیان علاقمندی به چیزی در انگلیسی از عبارتهای زیر میتوان استفاده کرد:

I like…
I love…
I enjoy…
I adore…
I ‘m crazy about…
I’m mad about…
I’m keen on…

مثالها:
I like dogs.
من سگها را دوست دارم
.
I love cooking.
من آشپزی را دوست دارم
.
I enjoy playing football.
من از بازی فوتبال لذت میبرم
.
I’m crazy about pizza.
من دیوانه ی پیتزا هستم
.
I’m fond of rock music.
من طرفدار موزیک راک هستم
.
Do you like tennis? Yes, I do.
آیا تنیس را دوست داری، بله دارم
--------
برای بیان اینکه از چیزی خوشتان نمی آید و یا دوست ندارید از عبارتهای زیر استفاده میکنیم:

I don’t like…
I dislike…
I hate…
I can’t bear…
I can’t stand…

مثالها:
I don’t like him.
من از او خوشم نمی‌آد
.
I can’t stand these people.
من طاقت تحمل این مردم را ندارم
.
I can’t stand this smell.
من این بو را نمیتوانم تحمل کنم
.
I don’t like washing dishes.
من از ظرف شستن خوشم نمی‌آد
.
I hate going to the dentist.
من از رفتن پیش دندانپزشک متنفرم
.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۲/۰۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی