پورتال جامع آموزش زبان انگلیسی Learn English Online

English language learning website
پورتال جدید آموزش زبان انگلیسی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی
پنجشنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۰۰ ب.ظ

دیر آمدن در زبان انگلیسی

فرض کنید، مثلا" من الان دارم میام اونجا پیش شما. اما دیرم شده... در انگلیسی


به جملات زیر دقت کنید:
.
I've taken a taxi and I'm on my way.
یه تاکسی گرفته ام و در مسیر ام
یعنی الان در تاکسی هستم و دارم میام سراغت
.
I took a taxi and I'm on my way.
یه تاکسی گرفتم و در مسیر ام.
ممکنه الان دیگه توی تاکسی نباشم/ پیاده شده باشم
.
I'm sorry I'm late, I've been stuck in a traffic jam.
ببخشید که تاخیر دارم، من در ترافیک گیر کرده ام.
ممکنه الان در ترافیک گیر کرده باشم
.
I'm sorry I'm late, I got/was stuck in a traffic jam.
ببخشید که تاخیر دارم، من در ترافیک گیر کرده بودم.
طبیعتا" الان دیگه در ترافیک نیستم.
.
I've taken a taxi to get here.
من یک تاکسی گرفته ام که به اونجا بیام.
یا الان از خونه اومده ام بیرون و یا از ترافیک خلاص شده ام
الان هم در داخل تاکسی ام.
.
I took a taxi to get here.
یک تاکسی گرفتم تا به اونجا بیام.
طبعا" یا از خونه آمده ام بیرون و ییا از ترافییک خلاص شده ام و ماجرای بیرون آمدن از خانه یا ترافیک در کل تمام شده است.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۲۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی