پورتال جامع آموزش زبان انگلیسی Learn English Online

English language learning website
پورتال جدید آموزش زبان انگلیسی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی
يكشنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۴، ۰۷:۲۳ ب.ظ

درباره آزمون آیلتس

در گذشته آزمون آیلتس توسط British Councils،دانشگاه کمبریج و آیلتس استرالیا برگزار می‌شد و مستقیماً تحت نظارت دولت بریتانیا بوده و دانشگاه‌ها نیز مجبور بودند برای تعیین سطح دانشجویان خود از این ساختار پیروی کنند.همچنین دانشگاه‌های نیوزیلند و استرالیا برای تعیین قابلیت زبانی دانشجویان خارجی خود از این روش بهره می‌جستند.

تافل آزمونی است که توانایی داوطلب را در درک و کاربرد زبان انگلیسی با لهجه‌ی امریکایی می سنجد اما در آزمون آیلتس،انگلیسی به عنوان زبان بین المللی سنجیده می شود و بنابراین به عنوان مثال، در قسمت سنجش مهارت شنیدن از لهجه های مختلف انگلیسی استفاده می شود و نه فقط یک لهجه خاص. در بیشتر موارد این آزمون ها فقط برای تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان است،اما برای موارد دیگری مانند مهاجرت به کشورهای کانادا و استرالیا آزمون آیلتس ضروری است و برای دریافت بورسیه های تحصیلی،استخدام در مراکز دولتی و یا شرکت های بازرگانی ممکن است کسب حد نصاب امتیاز در تافل از شما خواسته شود.بنا به وب سایت رسمی ای. تی. اس(E.T.S)  شش هزار موسسه در ۱۱۰ کشور دنیا و تقریبا تمام دانشگاه های انگلستان،استرالیا،نیوزیلند و کانادا برای پذیرش،اعطای بورس تحصیلی و فارغ التحصیلی نمرات تافل را ملاک قرار می دهند.سایت رسمی ایلتس هم آمار و ارقام مشابهی را در خصوص مقبولیت آیلتس ذکر می کند.

آیلتس نیز مانند تافل به انواع مختلف دارد و به دو دسته جنرال (عمومی) و آکادمیک (دانشگاهی) تقسیم بندی می شود.آیلتس آکادمیک مخصوص کسانی است که قصد تحصیل در دانشگاه را دارند و یا افرادی مانند پزشکان و پرستاران که قصد کار یا ادامه تحصیل در رشته خود در یک کشور انگلیسی زبان را دارند.آیلتس جنرال ویژه مهاجران و کسانی است که می خواهند برای طی کردن دوره های غیر دانشگاهی به یک کشور انگلیسی زبان سفر کنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۱۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی