پورتال جامع آموزش زبان انگلیسی Learn English Online

English language learning website
پورتال جدید آموزش زبان انگلیسی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی
چهارشنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۴، ۰۷:۰۲ ب.ظ

Get married to somebody

Get married in (place)

اشاره به ازدواج در یک محل مثلا تالار؛ باغ؛ کلیسا ، شهر...

We got married in church

 ما توی کلیسا ازدواج کردیم

 I got married in Hawaii

 من در هاوایی ازدواج کردم

...........................

Get married with sb

ازدواج دو زوج  مثلا در دوجای متفاوت ؛ اما همزمان؛ مثلا در یک روز

I got married with john  

اون روزی که جان ازدواج کرد؛ من هم همون روز ازدواج کردم / من همزمان با جان؛ ازدواج کردم

..

و یا برای توصیف مراسم ازدواج  با استفاده از یک صفت مثلا شکوه و قشنگی مراسم ازدواج

They were married with great ceremony

اونها با جشن عالی ازدواج کردند

برای روشن تر شدن موضوع به این جمله دقت کنید:

Mary's married to Tom - she got married to him last year. A priest married them. They were married with great ceremony.They married with Helenand Peter

ماری با تام ازدواج کرد-او پارسال با تام ازدواج کرد-یه کشیش آنها را مزدوج کرد-آنها با جشن عالی ازدواج کردند- آنها همزمان با هلن و پیتر؛ ازدواج کردند

...........................

Be married for (+ time)  برای اشاره به مدت زمانی که از ازدواجتون میگذره

I am married Sam for 3 years

من3 ساله که با سم ازدواج کرده ام

I got married for a long time

من خیلی وقته که ازدواج کردم

I got married for 500years

من 500ساله که ازدواج کرده ام

 

...........................

Be married to sth

 ازدواج کردن با چیزی مثلا یک فعالیت و وقت نداشتن برای کارهای دیگه و علاقه نداشتن به انجام کارهای دیگه

در پارسی هم با کنایه میگیم؛ طرف با ماشینش عروسی کرده؛ مثلا زندگی اش شده ماشینش و به چیز دیگه ای اهمیت نمیده

یا میگیم طرف با کارش ازدواج کرده

You  are married to your car

تو با ماشینت ازدواج کردی/ همش به ماشینت میرسی و به کارهای دیگه اهمیت نمیدی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۳۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی